Makijaż biznesowy – czym się charakteryzuje?
Jak nas widzą, tak nas piszą…
Przysłowie jakże stare, a cały czas aktualne, czego dowodzą różnego rodzaju badania.
Dr Victoria Mileva z Uniwersytetu w Stirling przeprowadziła badania, w których sprawdzała, jak płeć wpływa na postrzeganie makijażu.
Pewno zastanawiacie się, jakie były wyniki?
Mężczyźni uważają, że makijaż dodaje kobiecie prestiżu.
Panie natomiast twierdzą, że przedstawicielki płci pięknej w makijażu są bardziej dominujące od tych, które się nie malują – wynika z nowych badań.
Jak więc same widzicie, makijaż w pracy jest wskazany, ale… zawsze jest jakieś „ale”!
A co na to Szkoci?
Absolwenci szkockiego Uniwersytetu w Abertay przeprowadzili badania, z których wynika, że zbyt mocny makijaż może mieć negatywny wpływ na to, jak kobiety postrzegane są w roli liderek. Zbyt intensywny kolor szminki, ciemny cień na powiekach czy za dużo różu na policzkach mogą sprawić, że kobieta straci autorytet wśród pracowników.
Dlatego musimy pamiętać o tym, aby zachować umiar i nie przesadzać z kosmetykami. A co najważniejsze – zawsze trzeba dostosowywać makijaż do swojego typu urody. Chociaż, jak wiemy, w dobie stawiania na trendy, jest to dość trudne. Ja mimo wszystko zawsze będę Wam powtarzać, że warto być sobą i tym się kierować.
Zdaniem dr. Christophera Watkinsa z wydziału psychologii Uniwersytetu w Abertay, mimo że wcześniejsze badania pokazywały, że kobiety noszące mocniejszy makijaż postrzegane są jako bardziej dominujące i mające zdolności przywódcze na wysokim poziomie, to zbyt wyrazisty makijaż w miejscu pracy może sprawiać, że będą odbierane jako lekkomyślne.
Badania przeprowadzone na szkockim uniwersytecie są sprzeczne z tym, co w 2016 roku podał Uniwersytet Harvarda. Wykazano wtedy, że kobiety noszące mocniejszy makijaż są postrzegane jako bardziej kompetentne w pracy i mają większe szanse na awans. Mocniejszy, ale wciąż wyglądający biznesowo, makijaż sprawiał, że były także postrzegane jako bardziej sympatyczne. Z kolei te z naturalniejszym makijażem – jako godniejsze zaufania.
Co mówią nam te wszystkie badania?
Podsumowując i upraszczając – każda z nas powinna malować się do pracy, gdyż wpływa to pozytywnie na nasz wizerunek. Jesteśmy odbierane jako bardziej profesjonalne, elokwentne oraz budzimy zaufanie.
Musimy jednak pamiętać, że nie możemy przesadzać z ilością i intensywnością kolorów, jakich używamy, gdyż możemy odnieść rezultaty odwrotne do zamierzonych.
Jakich więc kolorów powinnyśmy się trzymać?
Makijaż oczu możemy wykonać w kolorach takich jak bezpieczne brązy, eleganckie szarości czy stonowane śliwki.
Na policzki warto nałożyć subtelny róż.
Nie przesadzajmy też z rozświetlaczem. Zbyt duża jego ilość potrafi sprawić, że twarz wygląda nienaturalnie i plastikowo.
Pamiętajmy również, że brwi są ramą naszej twarzy, więc zawsze powinny być wyregulowane i pokryte henną, jeżeli jest taka potrzeba.
Do makijażu ust stosujmy szminki w stonowanych różowych lub brzoskwiniowych kolorach, bądź błyszczyki, które uwidocznią kształt ust.
Czerwienie warto zostawić na wielkie wyjścia.
Wierzę, że każda z nas znajdzie swoją wersję biznesowego makijażu.
Powodzenia!
Angie
Może Cię też zainteresować: